Kuidas pääseda puidutoodetega Hiina turule?
14. märts

Üha rohkem Eesti puidutööstusi vaatab Hiina turu poole, kanna kinnitamisel on edu pandiks usaldusväärne kohalik partner. Eesti Puitmajaliidu ettevõte RPM Grupp jagab oma kogemust.
„Arvestades väga suuri erinevusi ärikultuuris, oli meil algusest peale selge, et edu saavutame ainult läbi hea kohaliku partneri,” ütles mullu juunis esimesed näidismajad Hiinasse saatnud Tartumaal tegutseva RPM Grupi müügiosakonna juhataja Indrek Kuldkepp. Ta lisas, et firmal oli õnne leida hea kogemusega, aus ja energiline esindaja Hiinas (www.rpmchina.com). Esimesed ettevalmistused (hiinakeelne koduleht, esimene turukülastus) said alguse 2010. aasta varakevadel.

Kuigi RPM on Eesti vanimaid ja tuntuimaid palkmajatootjaid ja 21 aastaga on masintoodetud palkmajad jõudnud rohkem kui 27 riiki üle maailma, sisenes ettevõte uuele eksporditurule pika ettevalmistusperioodi järel. Esimeseks oluliseks sammuks oli ettevõtte müügijuhi visiit Lõuna-Hiinasse. Kuldkepp tunnistas, et lootused Hiina turule on suured, kuid praegu ollakse siiski veel sisenemisfaasis. Kolm maja on Hiinas juba püstitatud, neljanda leping allkirjastamisel. Läbirääkimised käivad selleks aastaks veel kahe väga suure ehitise tarnimise üle.

Hiina kultuur ja tavad erinevad Euroopa omadest ja kohalikke olusid-tavasid tundmata võib üsna kergelt petta saada. Kuldkepp hoiatas, et Hiinas on palju libaettevõtteid, kes sinisilmsed suurele turule pürgijad tihti õnneks võtavad. „Ka meil oli kontakte sellistega. Kuna taustauuringut Hiinas teha pole lihtne, siis on tõsise partneri ja petise eristamine keeruline. On ju ka üldtuntud fakt, et hiinlased on kärmed tooteid kopeerima, et siis juba Hiinas toota,” sõnas ta. Seega peaks enne Hiina turule suundumist hoolikalt läbi mõtlema, kas hiinlastel on ligipääs toote valmistamiseks vajaminevale toorainele ja tehnoloogiale.

Tavapäraste pooltoodete ja toormega (saematerjal, höövelmaterjal) praegu Hiina turule sisenemine on keerukas, kuna ameeriklased ja kanadalased on eurooplastest tunduvalt odavamad, tunnistas Kuldkepp. Shanghai sadamas maksab USA-st/Kanadast toodud kalibreeritud, kuiv saematerjal 200 USA dollarit kuupmeetrist. Eestis on kohapeal sama materjali hind kõrgem. Lisandub ju veel transport Hiinasse. „Kui Hiina turule pürgiva puidufirma toodang on teadmistemahukas ja tehtud toormest, mida Hiina turul vabalt saada pole, on võimalused päris head. Kaugust karta ei maksa,” kinnitas ta. Transport Hiina põhilistesse sadamatesse võtab ligikaudu neli nädalat ja on poole odavam kui autotransport Inglismaale. „Kindlasti vajate head kohalikku partnerit. See on edu pant,” soovitas Kuldkepp.

Allikas: Delfi.ee, Signe Kalberg  

Otsid kodu?